Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo...
Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało.
Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
Surowy klimat, wysokie góry i rozległe pustkowia nie ułatwiają życia mieszkańcom Skandii. Dzień w dzień toczy się walka o byt. Nic dziwnego, że w tej nadmorskiej krainie każdy chłopak chce zostać wojownikiem. I to najlepszym z najlepszych. Zanim to jednak nastąpi, nastolatkowie są dzieleni na grupy, szkoleni i poddawaniu ciężkim próbom. Zaczyna się twarda rywalizacja: drużyna przeciw drużynie, wyzwanie za wyzwaniem. Zwyciężyć mają najlepsi. Hal Mikkelson, syn poległego w walce skandyjskiego bohatera i aralueńskiej matki, musi się bardzo postarać, by udowodnić swą wartość. Nie odziedziczył po ojcu potężnej postury i imponującej siły mięśni. Niepozorny, niewysoki, nieśmiały, Hal staje na czele jednej z drużyn, lecz "Czaple" nie przedstawiają się zbyt imponująco: Stig na przykład, choć potrafi się bić i ma krzepę, jest porywczy i nie umie trzymać języka za zębami; osiłek Ingvar ma kiepski wzrok; bliźniaki bezustannie się kłócą, a Jesper jest zwykłym złodziejaszkiem... Czy "Czaplom" uda się przekonać oberjarla Eraka, że zasługują na miano prawdziwych wojowników?
Tom 2
Najeźdźcy Tyt. oryg.: "Ther Invaders ".
Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo... Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało. Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
Tom 3
Pościg Tyt. oryg.: "The hunters, ".
Mieszkańcy Hallasholm niepokoją się dziwnym zachowaniem swego oberjarla. Codziennie spaceruje po plaży, wypatrując czegoś w oddali. Trójkątny żagiel wciąż nie pojawia się na horyzoncie, jednak Erak dobrze wie, że Hal nie zrezygnuje z misji odzyskania skradzionego Andomala i kiedyś wroci do domu. Czaple tymczasem nie przestają ścigać podstępnego Zavaca, by odebrać mu najcenniejszy dla każdego Skandianina skarb. Nie zważają na to, że piracki okręt jest potężniejszy, a jego załoga składa się z pięćdziesięciu bezwzględnych rzezimieszków. W pogoni za "Krukiem" Hal i jego drużyna zapuszczają się w głąb lądu, żeglując po leniwych wodach rzeki Dan...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nowa romantyczno-przygodowa seria z mitologią w tle. Percy Jackson dla dziewczyn!
Nastoletnia Jess spotyka na górskim obozie Caydena, chłopaka o szmaragdowozielonych oczach, i ulega jego czarowi. Nie ma jednak pojęcia, że chłopak to tak naprawdę... tytan Prometeusz, który na Ziemi ma misję do wykonania.
Jess niespodziewanie zostaje wplątana w sieć boskich intryg, a porywy serca nie pomagają jej w zapanowaniu nad sytuacją.
Czy Cayden chce ją wykorzystać do własnych celów? Kto jeszcze nie jest tym, za kogo się podaje?"
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Sytuacja na północnych rubieżach Araluenu staje się coraz bardziej niebezpieczna. Keren, rycerz-renegat, przejmuje kontrolę nad Zamkiem Macindaw i więzi w nim przyjaciółkę Willa, Alyss. Twierdza ma dla Królestwa ogromne znaczenie strategiczne - strzeże bowiem wąskiego przejścia w ciągnącym się wzdłuż granicy łańcuchu górskim. Młody zwiadowca odkrywa, że zdradziecki Keren zawarł sojusz ze Skottami i chce oddać im Macindaw w zamian za tytuły i ziemie... Czasu jest niewiele - wróg zbliża się w szybkim tempie. Przetrzymywana w zamkowej wieży Alyss niestrudzenie zbiera informacje o planach najazdu, jednak grozi jej wielkie niebezpieczeństwo. Will musi zgromadzić ludzi, by przejąć twierdzę, nim Keren przekaże ją w ręce Skottów. Znakomicie obwarowany zamek stanowiłby wyzwanie nawet dla regularnej armii, a młody zwiadowca ma u swojego boku jedynie garstkę przyjaciół.
PRZEZNACZ.:
Wiek: 11+.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Erak, oberjarl Skandii, znudzony pobieraniem podatków i rozstrzyganiem urzędniczych kwestii, postanawia porzucić rodzinne Hallasholm i wyrusza na ostatnią w swoim życiu łupieżczą wyprawę. Gdy Erak wpada w pułapkę i zostaje pojmany przez mieszkańców Arydii, jego zastępca udaje się po pomoc do władcy Araluenu. Król Duncan decyduje się zapłacić okup, jednak aby cała operacja mogła dojść do skutku - podczas negocjacji konieczna jest obecność osoby królewskiego rodu.
Księżniczka Cassandra - czy też Evanlyn, jak wciąż nazywa ją Will - przekonuje swojego ojca, by pozwolił jej wyruszyć z poselstwem do Arydów. Prócz Willa i Halta towarzyszą jej rycerz Horace i zwiadowca Gilan. Czy zdążą na czas, by ocalić starego druha?
PRZEZNACZ.:
Wiek: 11+.
UWAGI:
Na okładce: Bezkresna pustynia, morderczy upał, okrutni "jeźdźcy bez twarzy" - kolejne wyzwanie dla Willa i jego przyjaciół.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Minęło pięć lat od wydarzeń przedstawionych w "Mieście Niebiańskiego Ognia" po których Nocni Łowcy znaleźli się na skraju zagłady. Emma Carstairs nie jest już pogrążoną w żałobie dziewczynką, lecz młodą kobietą, która zamierza za wszelką cenę dowiedzieć się, kto zabił jej rodziców i pomścić ich śmierć. Wraz ze swoim parabatai, Julianem Blackthornem, musi się nauczyć ufać swojemu sercu i rozumowi, gdy odkrywa demoniczny spisek obejmujący zasięgiem całe Los Angeles, od Sunset Strip aż po morskie fale roztrzaskujące się na plażach Santa Monica. Gdyby jeszcze serce nie prowadziło jej na manowce... Jakby mało było tych komplikacji brat, Juliana Mark - uprowadzony przez faerie przed pięcioma laty - zostaje teraz uwolniony w geście dobrej woli ze strony porywaczy. Faerie rozpaczliwie poszukują mordercy, który zbiera wśród nich krwawe żniwo - i w tych poszukiwaniach potrzebują pomocy Nocnych Łowców. Kłopot w tym, że w krainie faerie czas płynie inaczej i Mark nie tylko prawie się nie postarzał, ale na dodatek nie rozpoznaje nikogo ze swoich bliskich. Czy będzie w stanie naprawdę wrócić na łono rodziny? I czy faerie naprawdę na to pozwolą? Oto rozdzierające serce wprowadzenie do nowej serii Cassandry Clare Mroczne Intrygi, wciągająca gra pozorów, pełna magii i obfitująca w przygody Nocnych Łowców.
UWAGI:
Kontynuacja cyklu Dary Anioła. Na okł.: Powieść ze świata Nocnych Łowców.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Po zyskaniu mocy obaj próbują się z nią oswoić i nauczyć wykorzystywać we właściwy sposób. Jeden z nich marzy o zakończeniu wojny i budowaniu lepszego świata. Drugi najbardziej dba o własną sławę i pragnie zostać podziawianym bohaterem. Czy te priorytety okażą się ważniejsze niż braterstwo?
W świecie istot posługujących się mocami nic nie może być zwyczajne. Iskry próbują odzyskać dobre imię i chronić swoich bliskich, Posocznicy działają pod przywództwem nikczemnej Luny, a Rycerze Aureoli poświęciliby wszystko dla bezpieczeństwa feniksów. Bohaterowie "Pogromcy Nieskończoności" muszą zmierzyć się z wielkimi wyzwaniami, a przy tym dokonać trudnych wyborów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Król Duncan i regentka chronią się przed uzurpatorem i jego oddziałami w południowej wieży Zamku Araluen. Z kolei Czerwone Lisy próbują kolejnego ataku na forteczne wzgórze, gdzie w oblężeniu przebywają sir Horace i dowódca zwiadowców Gilan. Tymczasem z zamku wymyka się tajnym przejściem zwiadowczyni Maddie. Chce dotrzeć do obozujących nieopodal Skandian, z ich pomocą odbić fort, uwolnić ojca oraz jego żołnierzy, a następnie rozprawić się z podstępnym Dimonem, pretendującym do zagarnięcia tronu Araluenu. Czy zdążą na czas do zamku? A kiedy zgiełk walki ucichnie i opadnie bitewny kurz, jaką dalszą drogę obierze Maddie, uczennica Willa?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Mieszkańcy Hallasholm niepokoją się dziwnym zachowaniem swego oberjarla. Codziennie spaceruje po plaży, wypatrując czegoś w oddali. Trójkątny żagiel wciąż nie pojawia się na horyzoncie, jednak Erak dobrze wie, że Hal nie zrezygnuje z misji odzyskania skradzionego Andomala i kiedyś wroci do domu.
Czaple tymczasem nie przestają ścigać podstępnego Zavaca, by odebrać mu najcenniejszy dla każdego Skandianina skarb. Nie zważają na to, że piracki okręt jest potężniejszy, a jego załoga składa się z pięćdziesięciu bezwzględnych rzezimieszków.
W pogoni za "Krukiem" Hal i jego drużyna zapuszczają się w głąb lądu, żeglując po leniwych wodach rzeki Dan...
Surowy klimat, wysokie góry i rozległe pustkowia nie ułatwiają życia mieszkańcom Skandii. Dzień w dzień toczy się walka o byt. Nic dziwnego, że w tej nadmorskiej krainie każdy chłopak chce zostać wojownikiem. I to najlepszym z najlepszych. Zanim to jednak nastąpi, nastolatkowie są dzieleni na grupy, szkoleni i poddawaniu ciężkim próbom. Zaczyna się twarda rywalizacja: drużyna przeciw drużynie, wyzwanie za wyzwaniem. Zwyciężyć mają najlepsi. Hal Mikkelson, syn poległego w walce skandyjskiego bohatera i aralueńskiej matki, musi się bardzo postarać, by udowodnić swą wartość. Nie odziedziczył po ojcu potężnej postury i imponującej siły mięśni. Niepozorny, niewysoki, nieśmiały, Hal staje na czele jednej z drużyn, lecz "Czaple" nie przedstawiają się zbyt imponująco: Stig na przykład, choć potrafi się bić i ma krzepę, jest porywczy i nie umie trzymać języka za zębami; osiłek Ingvar ma kiepski wzrok; bliźniaki bezustannie się kłócą, a Jesper jest zwykłym złodziejaszkiem... Czy "Czaplom" uda się przekonać oberjarla Eraka, że zasługują na miano prawdziwych wojowników?
Tom 2
Najeźdźcy Tyt. oryg.: "Ther Invaders ".
Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo... Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało. Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
Tom 3
Pościg Tyt. oryg.: "The hunters, ".
Mieszkańcy Hallasholm niepokoją się dziwnym zachowaniem swego oberjarla. Codziennie spaceruje po plaży, wypatrując czegoś w oddali. Trójkątny żagiel wciąż nie pojawia się na horyzoncie, jednak Erak dobrze wie, że Hal nie zrezygnuje z misji odzyskania skradzionego Andomala i kiedyś wroci do domu. Czaple tymczasem nie przestają ścigać podstępnego Zavaca, by odebrać mu najcenniejszy dla każdego Skandianina skarb. Nie zważają na to, że piracki okręt jest potężniejszy, a jego załoga składa się z pięćdziesięciu bezwzględnych rzezimieszków. W pogoni za "Krukiem" Hal i jego drużyna zapuszczają się w głąb lądu, żeglując po leniwych wodach rzeki Dan...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Trzecia część młodzieżowej serii o Nellie - zwyczajnej nastolatce, która podczas burzy wpadła w rozdarcie czasoprzestrzenne i trafiła do równoległej rzeczywistości. Aby przetrwać w świecie, w którym wciąż panuje monarchia, musiała przybrać arystokratyczne nazwisko i nauczyć się dworskich manier. Intensywnie poszukując drogi powrotnej, Nellie zdążyła trafić do królewskiego więzienia, dołączyć do rewolucjonistów i. zakochać się w księciu.Przypadek sprawia, że dziewczyna wraca do domu. Radość z odzyskania rodziny psuje jej jednak myśl o ludziach, których pozostawiła za sobą. Czy Nellie zdoła zapomnieć o tych, których pokochała po tamtej stronie? Czy znajdzie sposób, by podróżować pomiędzy światami? I który z nich ostatecznie wybierze?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pas Deltory jest znów cały, okazuje się jednak, że to za mało, aby odzyskał swoją moc i pokonał Władcę Mroku. Przyjaciele postanawiają więc odszukać następcę tronu, a także odnowić przymierze i przysięgę siedmiu plemion, które stworzyły niegdyś Pas. Kiedy wydaje się, że wszystko jest już na dobrej drodze, sprzymierzeni muszą iść prosto w paszczę lwa, aby ratować królestwo. Wydaje się, że tylko cud może zapobiec całkowitej klęsce...
UWAGI:
Na książce pseud. aut., nazwa właśc.: Jennifer Rowe.
Lief, Barda i Jasmine to trójka towarzyszy, których nie łączy nic prócz nienawiści do wroga. Odbywają razem niebezpieczną wyprawę w poszukiwaniu siedmiu klejnotów skradzionych z magicznego Pasa Deltory. Dopiero kiedy do pasa wrócą wszystkie kamienie, królestwo będzie mogło wyzwolić się spod panowania podłego Władcy Mroku. Udało im się już zdobyć złocisty topaz i czerwony jak krew rubin. Tajemnicza moc tych dwóch kamieni wzmocniła ich i dodała odwagi w dalszych poszukiwaniach. Żadne z nich jednak nie przewidziało koszmaru oczekującego śmiałków w przerażającym Mieście Szczurów.
Tom 4
Ruchome Piaski Tyt. oryg.: "The Shifting Sands ".
Deltora - kraj magii i potworów... Z magicznego Pasa Deltory, który chronił królestwo, ukradziono siedem zdobiących go klejnotów. Złowrogi Władca Mroku mógł dzięki temu podbić kraj i zniewolić jego mieszkańców. Lief, Barda i Jasmine, zdecydowani pozbyć się tyrana, wyruszają na poszukiwanie cennych kamieni ukrytych w niedostępnych, budzących grozę miejscach. Odzyskali już trzy klejnoty, a teraz szukają czwartego. Pilnuje go zazdrośnie nieznany strażnik, skryty pośród Ruchomych Piasków, gdzie czają się dziwni i straszni wrogowie. Żeby w ogóle tam dotrzeć, trójka przyjaciół musi pokonać wiele niebezpieczeństw, a także wystartować w gladiatorskim turnieju, którego stawką jest coś więcej niż tylko zwycięstwo...
Tom 5
Góra Grozy Tyt. oryg.: "Dread Mountain".
Tom 6
Labirynt Bestii Tyt. oryg.: "The maze of the beast, ".
Zły Władca Mroku wie już, że Lief, Barda i Jasmine szukają siedmiu zaginionych klejnotów z magicznego Pasa Deltory. Zdaje sobie sprawę, że jeśli kamienie wrócą na swoje dawne miejsce, moc pasa zagrozi jego tyranii. Pięć klejnotów już znaleziono. Następny ukryto w podwodnym legowisku ohydnego drapieżnego Glusa. Trójka przyjaciół - już bardzo zmęczonych i ściganych przez sługi Władcy Mroku - będzie potrzebować wszystkich sił i całej odwagi, by wejść do Labiryntu Bestii.
Tom 7
Dolina zagubionych Tyt. oryg.: "The Valley of the Lost, ".
Lief, Jasmine i Barda zgromadzili już niemal wszystkie klejnoty potrzebne do odtworzenia Pasa Deltory. Ostatni z nich jest ukryty w owianej grozą Dolinie Zagubionych. Po drodze przyjaciele odwiedzają starożytne miasto Tora i poznają jego smutną tajemnicę. W końcu, pokonawszy liczne przeszkody, docierają do celu podróży, gdzie spotykają okrutnego i przebiegłego Strażnika Doliny. Aby zdobyć klejnot i ujść z życiem, muszą wykonać niezwykle trudne zadanie, które przed nimi postawił.
Tom 8
Brisbaine Metropolitain (Zapowiedź wydawnicza)
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni